Overnatningen skal meddeles til kommunen via selvbetjeningsformularen som du finder i den grønne boks i højre side af skærmen (der skal logges ind med NemID).
Ved indsendelsen skal du indsende nedenstående:
- Dato og længde for overnatningen.
- Adressen for overnatningen.
- Antal overnattende.
- Kontaktperson under overnatningen.
- Oplysning om hvorvidt der er fast vågen vagt ved den midlertidige overnatning.
- En kopi af driftsjournalen for den midlertidige overnatning. (NB. Driftjournal skal udarbejdes af certificeret brandrådgiver)
- En kopi af belægningsplan for overnatning i rum med flere end 50 overnattende
Indsendelsen skal ske via selvbetjeningsløsningen og linket dertil finder du i den grønne selvbetjeningsboks i højre side af skærmen.
Som bygningsejer skal du være opmærksom på nedenstående
Bygningsreglementet fastsætter jf. § 152 a nedenstående, der skal overholdes.
Midlertidig overnatning i bygningsafsnit, der ikke er indrettet i et bygningsafsnit i anvendelseskategori 5, kan ske i øvrige bygningsafsnit omfattet af § 147, ”bygningsreglementets vejledning til kap. 5 – brand” kap. 7.3.11 midlertidig overnatning. når det sikres at:
- Der er tale om kortvarigt ophold på op til 5 døgn.
- Der er tilstrækkelige alarmerings-, evakuerings- og redningsmuligheder.
- Der i byggeri, hvor der midlertidigt overnatter mere end 150 personer, skal være mindst én fast vågen vagt.
- Der udarbejdes en driftsplan efter bestemmelserne i § 83, som sikrer, at der opnås et sikkerhedsniveau som beskrevet i § 82.
- Der er udarbejdet ordensregler om forebyggelse af brand.
- Der er udarbejdet en brand- og evakueringsinstruks.
- Der er udarbejdet en belægningsplan for lokaler, hvor der overnatter mere end 50 personer. * Belægningsplanen kan udfærdiges af en certificeret brandrådgiver eller godkendes af kommunen.
På bygningsreglementet.dk kan du finde en vejledning for belægningsplaner ved midlertidig overnatning – bilag 11c.