Overnatningen skal meddeles til kommunen via selvbetjeningsformularen som du finder i den grønne boks i højre side af skærmen (der skal logges ind med NemID).
Ved indsendelsen skal du indsende nedenstående:
- Dato og længde for overnatningen.
- Adressen for overnatningen.
- Antal overnattende.
- Kontaktperson under overnatningen.
- Oplysning om hvorvidt der er fast vågen vagt ved den midlertidige overnatning.
- En kopi af driftsjournalen for den midlertidige overnatning. (NB. Driftjournal skal udarbejdes af certificeret brandrådgiver)
- En kopi af belægningsplan for overnatning i rum med flere end 50 overnattende
Indsendelsen skal ske via selvbetjeningsløsningen og linket dertil finder du i den grønne selvbetjeningsboks i højre side af skærmen.
Som bygningsejer og bruger skal du være opmærksom på nedenstående
Bygningsreglementet fastsætter at der maksimalt kan overnattes 50 døgn inden for samme kalenderår i bygningen[1]. Kravet omfatter bygninger/bygningsafsnit, der ikke opfylder kravene til anvendelseskategori 5 -hotel.
Midlertidig overnatning kan foretages i bygning/bygningsafsnit, der er godkendt til anvendelseskategori 2 - skole, 3 - forsamlingslokale, sportshal og 6 - børnehave, vuggestue og plejehjem[2].
Omfatter overnatningen brug af andre bygninger/bygningsafsnit skal betingelserne for midlertidig overnatning fremgå af byggeriets drifts-, kontrol- og vedligeholdelsesplan eller foretages pba. en byggetilladelse ved fremsendelse af dokumentation for, at midlertidig overnatning sker i overensstemmelse med bygningsreglementets kap. 5, brand[3].
Den midlertidige overnatning skal ske i overensstemmelse med de præ-accepterede løsninger for midlertidige overnatninger, som beskrevet i Bygningsreglementets vejledning til kapitel 5 – Brand.
[1] Jf. BR18 § 6 g stk. 1
[2] Jf. BR18 § 6 g stk. 2
[3] Jf. BR18 § 6 g stk. 3