Bopæls/civilstandsattest

Her kan du bestille bopælsattest/civilstandsattest, hvis du har brug for at dokumentere nuværende eller tidligere adresse, samt dokumentation for civilstand, statsborgerskab og tidligere navne.

Det vil være en stor fordel, at du er tilmeldt Digital Post en Bopælsattest/civilstandsattest, så får du svaret digitalt og dermed hurtigere.  
En bopælsattest/civilstandsattest koster 87 kr. for private og firmaer.
 
Du kan bestille attest for tiden efter 1. januar 1971 ved selvbetjening.
Gælder det adresser før den 1. januar 1971 skal du henvende dig til den kommune, du boede i dengang.
Bestilling og betaling sker via et sikkert område (SSL) på hjemmesiden. Dine informationer bliver behandlet fortroligt.

Du får brug for følgende

  • NemID
  • Betalingskort

Sådan gør du

  • Indtast dine oplysninger
  • Indtast periode
  • Indtast hvad attesten skal indeholde. HUSK civilstand hvis den skal bruges som en civilstandsattest
  • Betaling
  • Attesten sendes med Digital Post eller Post Nord
Den Digitale Hotline

Brug for hjælp til selvbetjening?

Databeskyttelse

Sådan håndterer Hjørring Kommune dine data:

Klik her og læs om databeskyttelse

Du har ret til at klage til datatilsynet over Kommunens behandling af dine personlige oplysninger. Se hvordan på www.datatilsynet.dk.