Ofte stillede spørgsmål

Her på siden vil der være svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål vedr. ansøgninger og støttemuligheder.

Hvordan udbetales §18-midler, hvis man er en forening?

For som forening at få udbetalt midler fra Hjørring kommune, skal foreningen være CVR-regitreret. CVR står for det 'Centrale Virksomhedsregister'. Når viksomheden eller foreningen bliver registreret, får de tildelt et CVR-nummer. Dette nummer er det kommunen bruger når der overføres penge til foreninger.

Du kan læse mere om hvordan I registrerer jeres forening her

Det er gratis at tilmelde sig CVR og stå som bruger af webstedet. Når foreningen har tilmeldt sig CVR-registeret, skal det tildelte CVR-nummer blot tilknyttes foreningens NemKonto. Dette kan den bank foreningen benytter sig af hjælpe med.

Findes der oversigter over fonde uden for Hjørring kommune?

Der er mulighed for at finde oversigter over puljer, fonde og andre støttemuligheder på eksempelvis tilskudsbasen.dk

Besøg Tilskudsbasen her