MitID

I løbet af 2022 bliver NemID erstattet af MitID.

NemID er en sikker løsning i dag, men MitID er et mere tidssvarende ID, der gør os klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer. Du kan bruge MitID til alt det, du tidligere har brugt NemID til, fx logge på netbanken eller læse post fra det offentlige.

Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID via deres net- eller mobilbank. Du får automatisk besked, når det er din tur. Beskeden får du på et tidspunkt, når du logger ind i din net- eller mobilbank.

 Robotten MUNI kan fortælle dig, hvordan du får MitID

Før du kan få MitID, kan det være nødvendigt, at du opdaterer dine ID-oplysninger i NemID for at bekræfte din identitet. Vær opmærksom på, at du skal have opdateret dine ID-oplysninger og have fået MitID inden for den frist, der fremgår i din net- eller mobilbank.

Få hjælp af robotten MUNI til opdatering af ID-oplysninger

Du kan få hjælp i Borgerservice, hvis du oplever problemer i forbindelse med overgangen til MitID.

Husk at bestille tid.

Bestil tid i Borgerservice

Hvis du skal i Borgerservice for at få hjælp til MitID, så skal du medbringe den korrekte legitimation til dit fysiske fremmøde for at Borgerservice kan hjælpe dig.

Robotten MUNI kan fortælle dig hvilken legitimation du skal medbringe ved fysisk fremmøde

Det er Digitaliseringsstyrelsen, der står bag NemID og MitID.

Læs mere om MitID på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside

Telefontid 09.00 - 13.00

Borgerservice
Springvandspladsen 5
9800 Hjørring
Den Digitale Hotline

Brug for hjælp til selvbetjening?